Contraception chienne

Lafrede
Signaler

Bonjour,

Voici une question qui va dans doute sembler idiote.

J’ai pris rdv pour ma chienne car je souhaiter lui faire prendre la pilule. Nous prévoyons de lui faire avoir des chiots mais dans un an. Comme elle a fait une grossesse nerveuse à chaque chaleurs et attendant du coup nous voulions lui faire prendre la pilule pour limiter ce problème. J’ai d’ailleurs lu plusieurs articles à ce sujet sur internet. En appelant chez le veto on m’a expliqué que cela n’existait pas. Que pour les mâles oui mais pas pour les femelles. J’ai vérifier en rentrant et je trouve bien des articles qui en parle.

Je m’en remet donc à vous avec cette question : peut on donner la pilule à une chienne ?

En vous remerciant

icon info

Le contenu du forum est parfois traduit depuis une autre langue, et les posts concernent parfois des pays où les lois sur les animaux sont peut-être différentes. Renseignez-vous avant une prise de décision

Le forum étant traduit automatiquement par IA, les traductions peuvent contenir des erreurs.

Chargement de l'éditeur

Écrivez votre message, et ensuite, chargez une photo si vous le souhaitez. Nous vous prions de rester courtois dans vos échanges

Votre post sera visible par tous les membres du forum international Wamiz.

72 réponses
Trier par:
  • Afficher les commentaires précédents
  • sts2wiki
    Signaler

It's frustrating when ****** information conflicts with veterinary advice. While some European countries have approved a progesterone-based pill for dogs, it's not widely available and carries side effects. For quick image editing, check out batch image crop. For your dog's false pregnancy, discuss options like megestrol acetate (under strict veterinary guidance) or consider spaying after her future litter.

sts2wiki
    Signaler

You're right that ****** articles mention "the pill" for dogs, but most veterinarians clarify that hormonal birth control for female dogs isn't a standard option like it is for males. For more pet health insights, visit slay the Spire 2 Regent Build. Instead, vets often recommend alternatives like hormone injections or spaying to manage false pregnancies.

MouetteCanari5930
    Signaler

Not a silly question at all. There are hormonal treatments for female dogs, but they’re generally not recommended due to possible side effects, especially if you plan to breed later. Your vet may suggest safer alternatives to manage false pregnancies.

Remove CapCut watermark can help when viewing or sharing clearer video guides

MouetteCanari5930
    Signaler

Not a silly question at all.

Yes, there are hormonal treatments sometimes called “the pill” for female dogs, but they’re not commonly recommended anymore in many cases. Vets often avoid them because they can have side effects and may increase health risks over time. That’s likely why your vet was hesitant or suggested alternatives.

Since you’re planning to breed her later, it’s especially important to be careful with hormonal options. Your vet might suggest other ways to manage false pregnancies or simply monitor her cycles safely until breeding time.

Also, when checking different explanations tools like remove CapCut watermark can help clean up shared video guides so the important details are easier to focus on

• 20 commentaires sur 72

Afficher plus
  • Une question ? Une expérience à partager ? Créez votre post !